Čtenáři píší naší
redakci:
Díky školo aneb Kde poruchy
nevadí
Často čtu články o dětech, které trpí různými
dysfunkcemi a poruchami chování, ale ještě jsem nečetla článek od rodičů, jak se
s takovým problémem vyrovnávají. A co školy? Ty hrají velice důležitou roli v
nápravě těchto poruch.
Jsem jednou z mnoha
matek, které se musely vyrovnat s tím, že její dítě tyto poruchy má. A nebylo to
vůbec snadné. Do té doby jsem vůbec netušila, že něco takového existuje. V
pololetí první třídy prostě nebylo všechno jak má být, a tak jsme navštívili
školní poradnu. Bylo nám řečeno, že syn trpí těžkou dyslexií, dysgrafií, LMD a
poruchami chování. V té době nebylo mnoho škol s dyslektickými třídami, a tak
jsme museli čekat na volné místo. Druhou třídu můj syn absolvoval v léčebně pro
tyto děti a poté mohl nastoupit do školy v Chomutově. Jednou z mála škol, ne-li
první, která se dětem s poruchami věnovala, byla 9. základní škola v Havlíčkově
ulici. Nebyly to lehké začátky. Dá to mnoho práce naučit takové dítě číst, psát
a sedět v lavici celou vyučovací hodinu. Samozřejmě by to nešlo bez dokonalé
spolupráce školy s rodiči a psychology. Velice si vážím učitelů, kteří se dětem
věnují a 9. základní škola takové učitele má. Ale hlavně má dlouholetou
praxi.
Když navštěvoval můj syn první třídu,
málokdo věřil tomu, že se naučí číst a psát. Avšak právě díky učitelům 9.
základní školy a jejich nekonečné trpělivosti se to povedlo. Nakonec dokončil
základní vzdělání se slušným průměrem a nyní studuje na střední škole.
Samozřejmě, že tyto děti budou mít problémy i nadále, hlavně při výuce cizích
jazyků, ale jestliže se jim bude dál pomáhat, zvládnou i tuto
překážku.
Článkem děkuji chomutovské 9.
základní škole v Havlíčkově ulici a celému učitelskému sboru za trpělivost,
jakou věnovali mému synovi. Jako rodiče bychom tento problém sami jen těžko
zvládali. Rodiče Jakuba Krejčíka,
Spořice